Γιάννης Οικονόμου – Βουλευτής Ν.Φθιώτιδας

Πολιτικές πρωτοβουλίες του Γ. Οικονόμου για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης στη Φθιώτιδα

Στις συναντήσεις του με τους επικεφαλής στη Φθιώτιδα των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γκούμα, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σπαλιώρα και τα στελέχη της ΔΑΚΕ Δασκάλων και Νηπιαγωγών κ.κ. Χριστόπουλο , Γκορτσαλή, Ζαρκαδούλα, Παπακωνσταντίνου, ο Γιάννης Οικονόμου ενημερώθηκε για την λειτουργία των σχολικών μονάδων, δύο εβδομάδες μετά την έναρξη της φετινής χρονιάς.

Οι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών τα τελευταία χρόνια στις σχολικές μονάδες της χώρας από την Κυβέρνηση αποτυπώνονται και στην Φθιώτιδα. Τη φετινή χρονιά είχαμε μόνιμους διορισμούς 26 δασκάλων και νηπιαγωγών και 53 καθηγητών. Παρόλα αυτά εξακολουθούν να υπάρχουν κενά. Τα κενά αυτά δημιουργούνται, κυρίως, εξαιτίας των μακροχρόνιων αδειών (για λόγους κύησης και ανατροφής) που παίρνουν νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί αμέσως μόλις τοποθετηθούν αλλά και λόγω συνταξιοδοτήσεων, ενώ πολλές φορές το ίδιο συμβαίνει και με τους αναπληρωτές. Παρά το γεγονός ότι με μέριμνα και προγραμματισμό των διευθύνσεων περιορίζονται στο ελάχιστο δυνατό οι αρνητικές συνέπειες των κενών αυτών στο εκπαιδευτικό έργο, θα πρέπει να καλυφθούν το συντομότερο δυνατό, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στην παράλληλη στήριξη που είναι σημαντική τόσο για μαθησιακά ζητήματα όσο και για ζητήματα ασφάλειας και φροντίδας.

Για τις καταργήσεις τμημάτων, οι οποίες στο σύνολο τους σχεδόν ανακλήθηκαν, τονίστηκε ότι στο μέλλον είναι σημαντικό να υπάρχει καλύτερος συντονισμός μεταξύ Υπουργείου και Διευθύνσεων και σίγουρα πιο έγκαιρη προετοιμασία και ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών.

Το σημαντικότερο πρόβλημα στις κτιριακές υποδομές εντοπίζεται σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν στην Λαμία σε χώρους που δεν καλύπτουν βασικές προδιαγραφές. Η ανάγκη για την ανέγερση ενός πολυδύναμου συγκροτήματος εντός της πόλης, που θα αντικαταστήσει αυτές τις υποδομές με ένα σύγχρονο, ασφαλές και λειτουργικό κτήριο είναι πλέον επιτακτική και πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για την αυτοδιοίκηση και την πολιτεία. Κρίσιμο είναι επίσης να αντιμετωπιστεί και το θέμα των υψηλών θερμοκρασιών που παρατηρούνται πλέον για μεγάλες περιόδους της σχολικής χρονιάς και ιδιαίτερα στις εξετάσεις.

Ταυτόχρονα, μέσα από το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να γίνουν σημαντικές επιδιορθωτικές παρεμβάσεις στις σχολικές κτιριακές υποδομές, κάτι που είχε αναδείξει ο Γιάννης Οικονόμου με επίκαιρη ερώτησή του στον Υπουργό Εσωτερικών τον περασμένο Ιούλιο.

Παρατηρείται μια καθυστέρηση στην παράδοση διαδραστικών πινάκων στα σχολεία του Νομού γεγονός που θα θέσει υπόψιν της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου να ξεμπλοκάρει η διαδικασία παράδοσης και στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες.

Το πλέον ανησυχητικό στοιχείο είναι ότι φέτος στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά στη Φθιώτιδα έχουμε 300 παιδιά λιγότερα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, μια άμεση και εξαιρετικά αρνητική συνέπεια της δημογραφικής κατάρρευσης στον τόπο μας την τελευταία δεκαετία.

Η επικοινωνία του Γιάννη Οικονόμου με τους φορείς της εκπαίδευσης θα είναι συνεχής με στόχο όχι μόνο την διαρκή ενημέρωση αλλά και την ανάληψη των απαραίτητων κάθε φορά πρωτοβουλιών. Η δημόσια εκπαίδευση πρέπει να είναι το επίκεντρο όλων των πολιτικών μας, διότι υπηρετεί την κοινωνική κινητικότητα και δίνει περιεχόμενο στην ελπίδα για μια καλύτερη ζωή.

Skip to content